Министър Ангелкова, пропиляхте безценно интервю в CNN!

  • clock 06 април 12:28
  • 575
  • Източник: http://no-comment.bg/
Анализи / Медиите Министър Ангелкова, пропиляхте безценно интервю в CNN!

Безплатно Ви подсказваме как би трябвало да се държи един министър на туризма пред Ричард Куест. Прочетете!

Три минути интервю по CNN бе напълно пропиляно от министъра на туризма Николина Ангелкова, която се яви неподготвена да представи България и неспособна да защити националния интерес, що се отнася до промотирането на страната.

Водещият Ричард Куест задава въпрос, какъвто той намери за добре, а министърът започва да отговаря като ученик в училище, без и най-малко усилие да постави темата под ъгъла, който обслужва нейната длъжност и роля в българската икономика.

В своята страница във Фейсбук министърът написа:

Тази седмица бях сред гостите в едно от най-авторитетните предавания на CNN – „Quest Means Business“, с водещ световноизвестният журналист Ричард Куест. Говорихме за предизвикателствата пред глобалната сигурност и отражението им върху туризма, както и емигрантският поток в Европа. Имах възможност да разкажа и за възможностите за туризъм, които страната ни предлага и конкурентоспособността ни на международния пазар.“


Предлагаме буквален буквален превод на интервюто на Николина Ангелкова в Quest Means Business на Ричард Куест по CNN:

 

- Как България се готви за лятото, когато броят на новите имигранти, които са се насочили към Европа може да се увеличи?

- Разбира се, ние сме загрижени и следим всичко, което се случва на сцената, по-конкретно това, което се случва с имигрантската криза, защото България е съсед на Турция, ние сме съседи на Гърция и за нас е много важно да бъдем подготвени. И това правим. Ние сме се подготвили, ние сме разиграли различни сценарии според това дали Турция изпълнява съглашението, в случай, че съглашението няма да бъде довършено. Засега България е много сигурна дестинация и ние сме много фокусирани над това, което се случва и активно участваме на ниво премиери, външни министри и министри на вътрешните работи. Разбира се, това е голямо предизвикателство.

- Това е голямо предизвикателство. Откъде се опасявате, че ще дойдат повече мигранти – от Турция или Гърция?

- За момента концентрацията в Гърция е много голяма и... но засега няма твърде много емигранти, които да преминават през границата и да идват в България, защото ние регистрираме абсолютно всеки емигрант и следваме наистина много силни правила по отношение на имигрантите и не много пресичат нашата граница.

- Вие сте министър на туризма и несъмнено опитвате да продадете красиви преживявания, но трябва да се тревожите за Брюксел и атаката там, Египет, имате Париж... Как се налагат политиките в туризма в тези трудни моменти по отношение на сигурността?

- Както вече казах, това е предизвикателството на днешния свят не само за България, но навсякъде, навсякъде. Във всяка една страна това е част от ежедневната ни работа и за момента България и в частност нашите данни сочат, че ние сме една от най-предпочитаните страни за лятото благодарение на активната роля, която зае министерството от май, миналата година по отношение на промотирането на страната.

- Каква ще бъде вашата тема за тази и следващата година? Какво продавате всъщност?

- Ами ще продаваме България като най-добрата дестинация по отношение на сравнението цена-качество.

- Ясно...

- Защото имаме всичко: имаме море, имаме планини, имаме много природни дадености, като минерална вода, имаме културно-исторически паметници – повече от 40 хиляди и ние сме на трето място... не се разбира – Гърция. Но ние сме най-добро съотношение цена-качество. Ние сме много... нашите хора са много... с голямо гостоприемство. 

Министърът на туризма на България опустошава даденото й време с изречния, които дори няма нужда да бъдат слушани –

там темата България не съществува.

economic.bg
СНИМКА: ECONOMIC.BG

А сега, ето примерен вариант на същото интервю, каквото би трябвало да даде министър на туризма, а не човек, ангажиран пряко и единствено с личната си кариера. Запазваме въпросите на Куест:

- Как България се готви за лятото, когато броят на новите имигранти, които са се насочили към Европа може да се увеличи?

- От началото на мигрантската криза България е и остава територия, която не е засегната от това масирано преминаване. И европейските държавни лидери, а и самите бежанци знаят, че регистрираме всеки, влязъл в страната и това отблъсква големите групи.

Това е и причината за предстоящия летен сезон страната ни да е сред топ дестинациите в Европа. Морето ни е топло, плажовете ни са с великолепен мек пясък. В някои части на крайбрежието хората могат да са едновременно на море и планина – рядка и невероятно привлекателна комбинация, така че може да се съчетае отдих със спорт и много... цветни занимания. Тези, които обичат прохладата могат да се насладят на спокойствие в една от признатите от НАСА най-енергийни планини в света – Рила, а ние имаме още фантастични планини. България е мечтан оазис за туристите.

- Откъде се опасявате, че ще дойдат повече мигранти – от Турция или Гърция?

- Бъдете гост на България, г-н Куест, време е, и ще се убедите колко спокойно е при нас. Знам, че Вие се интересувате от моята страна. Нашите земи са били ценени още от римските императори и затова и до днес под земята изникват техните богати къщи и цели градове. Римските легиони се възстановявали в България, защото лековитите ни минерални извори са благословия и до днес. Легендата за Орфей е истина - и той е наш предшественик. Византийската и османската империя са обичали нашите земи, защото са богати с изобилна зеленина, реки, водопади, езера, гледки. Тракийското историческо наследство беше представено със самостоятелна изложба в Лувъра и десетки списания по света писаха за това уникално събитие в света на културата и историята. От България извира уникалното тракийско злато. Ние сме родината на азбуката, която наричате Кирилица. В същото време страната може да бъде прекосена с кола по диагонал за около 7 часа, а за това време ще сте преминали през различни исторически епохи и незабравими гледки.

- Каква ще бъде вашата тема за тази и следващата година? Какво продавате всъщност?

- Продаваме незабравимото разнообразие от гледки, вкусове и емоция.

- Ясно

- Елате, Ричард! Ще видите фолклорни танци, които по своята мощ надминават онова, което сте виждали в Lord of the Dance; ще посетите исторически паметници, които мнозина считат за магични. Ние сме територия, оценена от ЮНЕСКО и като архитектурен, и като природен резерват. С нашата вековна драматична и красива история, с красивата си природа и великолепна кухня няма начин да не се върнете отново с още приятели.

Това означава да се представя и продава България! Да кажеш на цял свят че: „Засега България е много сигурна дестинация и ние сме много фокусирани над това, което се случва и активно участваме на ниво премиери, външни министри и министри на вътрешните работи. Разбира се, това е голямо предизвикателство“ – е срам.

Гафовете на министъра на туризма Николина Ангелкова растат с напредване на кариерното й развитие и активно пътуване по планетата.

Платено или не, интервюто с Куест е напълно съсипана възможност за позитивно представяне на България.

Последните гафове на Ангелкова са от световното туристическо изложение ITB в Берлин в средата на март. Там българските изложители първо не знаеха, че щандът на страната е преместен от историческото си място в една от най-посещаваните палати, в самия й край. Месеци по-рано от управата на ITB информират ведомството ни, че Турция иска да откупи нашия щанд.

Поради нулева реакция от министерството, мястото е дадено на турската страна, а нашите са свити в един ъгъл.

Изложителите са бесни, но нищо не може да се направи. Не е ясно и дали някога ще можем отново да отвоюваме предишното си централно разположение.
По време на самото изложение на българския щанд Ангелкова дава импровизирана пресконференция за германските медии на английски и без преводач. „Модерната“ съпътстваща програма представлява девойка, която рисува цветя с водни боички и ги подарява с мартеничка на който мине.

В същото време, в съседната палата (с размер над 2 хил.квадрата), която се отнася до културен туризъм по целия свят не присъства

нито един плакат, нито една брошура за това, че Пловдив е избран за европейска столица на културата.

Министърът се прочу на ITB и с това, че на среща на министрите на туризма по въпросите за дигитализацията в бранша в своето слово (от ведомството не пропуснаха да изтъкнат, че тя е един от осемте министри с презентация) тя е заявила, че по отношение на дигитализацията в туризма министерството е задължило висококатегорийните хотели по морето да пуснат Wi-Fi.

Ангелкова присъства на срещата „По пътя на коприната“, където бе и председателят на Световната организация по туризъм (UNWTO), но не се поинтересува от дискусията за бъдещето на туризма по Дунав. На тази среща медиатор бе нейният колега от Румъния, но България намаше отношение по темата и пропусна.

Точно преди заминаването си за Берлин, Ангелкова хвърли бомбата, че се забранява дивото къмпингуване по плажовете и всички палатки да бъдат преместени със 100 метра назад от плажната ивица, а в планините изобщо не може да има палатки. Колкото и наложителни да са мерките, свързани с къмпингуването,

тя обяви забрана преди да са разписани каквито и да било правила, които да се отнасят до къмпингуването.

После започна да се извинява за казани в повече думи и да се отказва от изречени намерения.

На световната туристическа борса в Лондон WTM през ноември, 2015г, на срещата на министрите на туризма Ангелкова представи... клипа на частна филмова студия, която показва актьорите, които са се снимали в България. В клипа

не става дума за туризъм, нито някой от участвалите актьори призовава някого да посети страната ни за почивка.

От министерството изтъкнаха, че водещият на тази среща Ричард Куест е позволил единствено на Ангелкова да покаже рекламния клип (който обяснява защо в България е добре да се снимат филми). На въпрос към ведомството кой друг министър е решил да се представя с клип, но му е отказано, отговор не последва.

На панаира на българския туризъм в Париж, освен, че на Пале Роял бяха показани рекламни надписи на английски, Ути правеше класически тракийски таратор и тракийска лютеница и боб, умрели от жега представители на общини седяха пред сгъваеми масички, на сгъваеми столчета с изути чехли на фона на нелепи фототапети.

Лияна Панделиева
 

Отчетеният очакван наплив за лятото от 110% повече френски гости силно контрастира с новината от български туроператори, които работят само в сферата на културния туризъм и които с тревога съобщиха, че

страната ни за първи път е извадена от големите френски каталози за културно-исторически туризъм. Причината: единици били тези, които искали да дойдат у нас.

Ангелкова снима рекламен клип и с индийски актьор, който е изключително известен в Индия – да привличаме и индийци. Специално пътува до Индия, за да подпише документ, че ще развиваме туризма. За 2014 г. обаче в България с цел туризъм са пристигнали общо 1808 индийци. Затова дори да отчете 100% ръст, това прави 3616 индийски гости.
Министърът

обеща да напълним зимните курорти с китайци, макар в нито един елитен световен курорт да не се мярка китаец дори и за шопинг.

Сред предстоящите врътки е избирането на безплатно рекламно лого на страната.  На победителя ще бъдат платени около 10 хил.лв. награда. От ведомството обаче не коментират след като то бъде избрано, каква ще бъде сумата, която ще платят за нов „криейтив“ и разработването на изцяло нови рекламни материали и масовата им изработка. Именно оттам ще дойдат и големите пари, които да отидат там, където трябва. 

Източник: http://no-comment.bg/
Коментари