Откриха живот в земната кора под океана

Резултатите от изследването са публикувани в сп. "Сайънтифик рипортс" и на сайта на Морската биологична лаборатория при Чикагския университет.

• clock 09 април 20:09
  • 323
Развлечения / Наука Откриха живот в земната кора под океана

Американски хидробиолози откриха живи организми във водоносния слой на земната кора под океана, съобщи Лента. Активната микробна колония е в района на седиментното Северно езеро на западния склон на Средноатлантическия хребет.

Бактериите живеят на дълбочина няколко десетки метра под водата. Океанът там е с дълбочина около 4,5 км. Възрастта на колонията е осем милиона години. Те живеят на тъмно при температура 20-25 градуса Целзий. Това е значително по-малко от температурата на хидротермалните източници, достигаща до 400 градуса по Целзий. Проби с микробите са взети със сондиране.

Подводната обсерватория в Северното езеро е започнала работа през 2011 г. През 2012 г. сондажът е достигнал 250 м под морското дъно. За изследването са използвани проби от 2014 г. Учените отбелязват, че за първи път са открили бактерии в студени участъци на океанското дъно. По-рано живи организми са намирани в близост до хидротермални източници.

Изследването е важно за разбирането на биоразнообразието и възможностите за извънземен живот.

Коментари