Японската диета води до дълголетие

Смъртността сред хората, които спазват националните препоръки за здравословно хранене, е по-малка с 15 до 22 процента

  • clock 24 март 17:35
  • 293
Здраве / Диети Японската диета води до дълголетие

Японският начин на хранене - с повече риба, соя, зеленчуци, плодове и по-малко мазнини, намалява риска от инфаркт, инсулт и други фатални заболявания, съобщи "Сайънс дейли", пише Бта.

Смъртността сред хората, които спазват националните препоръки за здравословно хранене, е по-малка с 15 до 22 процента.

Препоръките за здравословно хранене в Япония са оформени като пумпал.

Дръжката му е като голяма чаша с вода/чай. Около нея тича човек. В най-големия сектор са зърнените храни, следвани от зеленчуците, рибата и месото, млечните продукти и плодовете.

По-ниската смъртност сред спазващите препоръките за здравословно хранене най-вероятно се дължи на по-малкото случаи на сърдечносъдови заболявания с фатален край, и по-специално на инсултите.

В най-добро здравословно състояние са хората, наблягащи на зеленчуците, плодовете и рибата.

Макар и в схемата рибата и месото да са в една графа, по традиция японците ядат повече риба и по-малко говеждо и свинско от хората в западните държави.

Учените са анализирали за изследването си данни за 36 000 мъже и 42 000 жени, проследени в период от 15 години.

Още от Диети:
Коментари