С какво да се храним, за да отслабнем?

  • clock 05 ноември 08:39
  • 61
Здраве / Диети С какво да се храним, за да отслабнем?

Храната е най-важната част от мисията "отслабване", разбира се наред с движението, спорта.

Изчистването на организма е важен процес, не само за външния вид, но и за физическото, психическото и емоционално здраве.

В тази статия предлагаме 3 съвета за коригиране на хранителният режим, които ще ви помогнат да отслабнете без да полагате някакви специални усилия за това.

1.Фибри

Осигурявайте си поне 30 грама фибри на ден. Фибрите имат голямо влияние върху храносмилането. Те са два вида – разтворими и неразтворими. Разтворимите абсорбират водата, а неразтворимите забавят процеса на храносмилане и създават усещане за ситост.

Примерни храни богати на фибри: малини, леща, грах, ечемик и овес, трици, пълнозърнест хляб и кафяв ориз.

2. Въглехидрати

Намалете въглехидратите. В 1 грам има 4 калории. А и повечето храни, които съдържат въглехидрати, не са особено богати на ценни съставки.

Примерни храни съдържащи въглехидрати, които е добре да избягвате:

Рафинирани зърнени продукти: бял хляб, бял ориз
Рафинирани продукти с допълнително добавени сол, растителни масла, овкусители, оцветители или консерванти
Други рафинирани продукти: бисквити, кроасани, торти, пасти, бонбони, чипсове, макаронени изделия
Газирани напитки
Алкохол
Безалкохолни напитки с високо съдържание на захар

3. Мазнини

Подбирайте полезните мазнини. Мазнините са два вида – наситени и ненаситени.
Повечето храни съдържат нездравословни или наситени мазнини. Те могат да причинят и заболявания.

А ненаситените мазнини, които се намират в авокадо, зехтин и ядки, могат да помогнат за понижаване на холестерола и риска от сърдечни заболявания, например.

Храни, които имат здравословни мазнини: ленено семе, орехи, зехтин, тофу, авокадо, семена от чиа, фъстъчено масло, маслини, яйца, ядки, кисело мляко…

Източник:
Коментари