Общонационален протест на таксиметровите шофьори

НОВИНИ Общонационален протест на таксиметровите шофьори

Федерацията на таксиметровите водачи и превозвачи в България провежда общонационален протест пред сградата на Столичната община. Протестът започва с шествие от три лъча, които потеглят от различни точки в София. Участваха около 20 автомобила. Организаторите обясниха това с противоепидемичните мерки. Някои шофьори, дошли на протеста, останаха разочаровани и се разотидоха.  Автомобилите на протестиращите трябваше да се съберат пред Общината в 11:30 часа, но минути след 12:00 часа дошлите не са многобройни, предаде репортер на БНР. Полицията беше оградила отрано мястото за протеста, като тук има достатъчно представители на органите на реда, които да го осигуряват.Мястото на протестната акция – пред Столичната община, е избрано заради искането за вдигане на тарифата за превоз, което може да разреши именно общината.  След като проведоха събрание на открито, протестиращите влязоха в сградата на общината, за да проверят какво се е случило с внесените от тях искания.Началната такса да стане 2,10 лева, а дневната тарифа да бъде 1,30 лева на километър – това е основното искане на превозвачите. Заедно с това те настояват за адекватни условия на труд, премахване на патентния данък за настоящата година, да се приравни тази услуга към обществения градски транспорт, както и да се забранят приложенията за споделено пътуване, техническият преглед на автомобилите да важи за една година и колите са оборудвани с паник бутон. Исканията бяха внесени на 26 ноември в Министерския съвет, но няма отговор до момента, така че таксиметровите превозвачи смятат, че са неглижирани от властта.Георги Димитров от Федерацията на таксиметровите водачи и превозвачи заяви:”Условията, които бяхме поставили тогава на властимащите, към настоящия момент нямаме нито вест, нито кост. Таксиметровите услуги са в плачевно състояние. Загубата на оборот при нас е между 70 и 80% през деня и 90% почти през нощта. Ние сме изправени на ръба. Голяма част от нас може да загубят не само работата си, а да загубят и собствеността, която в 60% от случаите е собственост на лизинговите компании.” Трябва обаче да се отбележи, че Таксиметровият синдикат подлага под съмнение националната представителност на днешния протест и оттам твърдят, че не всички превозвачи стоят зад него. Те изчакват приемането на Наредба 34 за таксиметровия превоз, което се  очаква до края на годината. От Таксиметровия синдикат подчертават, че са в постоянна връзка с държавните институции за тях протестите ще бъдат крайна мярка.В Плевен шофьорите на таксита също излизат на протест пред сградата на общината. Настояваме за адекватни условия на труд, каза Мария Попова, заместник-председател на синдикална организация на таксиметровите шофьори в града: „Искаме тарифите да бъдат актуализирани, дейността ни да бъде наистина приравнена с тази, която е на обществения градски транспорт, защото страдаме от разделението на двата вида превоз. Ние също сме обществен транспорт, работим с клиенти, както автобусните и тролейбусните линии. Приет е в момента един закон – от 1 януари 2021 година, ние нямаме право да спираме на спирките, да взимаме и да оставяме клиенти, застрашени сме от санкцията 6 месеца без книжка, спряна кола от движение и 1600 лева финансова санкция. Имаме нужда от помощ от държавата, имаме нужда от диалог с държавата – да бъдем чути и нещата да се променят.“340 са таксиметровите коли в Сливен с разрешително за работа. Минималната дневна тарифа е 0,78 лв. на км, а максималната 1 лв. Нощната тарифа започва от 0,89 ст. и достига 1,10 лв., а с решение на общината патентния данък е намален със 100 лв. и е 300 лв. за 2021 година.”По радиото чухме за такъв протест, не знаем за какво се протестира”, казаха пред БНР таксиметрови шофьори от Сливен:”Но патентният данък трябва да отпадне, колко месеци сме в пандемия…, но цените са приемливи, това не е проблем, въпросът е да има клиенти…”, посочиха те.”Сега е най-важно да се обясни на хората, че ние не сме мародерите, които искаме да приберем парите им, а сме поставени в ситуация на оцеляване – със 70 на сто са паднали оборотите за дневните работещи и с 90 на сто за нощните – от началото на пандемията.” Това посочи още в “Преди всички” каза  Георги Димитров от Федерацията на таксиметровите водачи и превозвачи.”Цените на таксиметровите услуги не са повишавани от девет години. Ние предлагаме да има единна цена, която да удовлетворява всички…”, каза Димитров без да даде за пример конкретни суми. Георги Димитров посочи, че ако исканият им не бъдат изпълнени, може да се очакват още по- мащабни протести.Още по темата в звуковите файлове.

Популярни

Още теми...