Добромир Живков: Хората не са спрели да пазаруват по време на пандемията

„Консуматорското отношение на хората към живота по време на пандемията не е намаляло и затова сочат поредица от изследвания“, каза пред БНР Добромир Живков, управител на „Маркет линкс“, които направиха проучване за потребителските нагласи в България година след епидемията. „Заради обективни причини хората не са се възползвали от туристически услуги за този период, но въпросът според мен е по-скоро в това как психологически ни е повлияла кризата като потребители. Хората казваха, че уж свиват потребителската си кошница, но пък данните после на НСИ не показаха свиване на потреблението”, поясни в “Хоризонт до обед” експертът. “Има и данни за увеличаване на депозитите в банките, което говори за една инерция да потребяваме, да купуваме, има и финансов ресурс, това разминаване е плод на процеса на компенсацията и стреса, който преживяваме в Covid – кризата. Във възходяща тенденция е онлайн пазаруването, увеличава се и потреблението на политически новини”, каза още Живков. По думите му средата в момента е динамична относно това коя е ще е предпочетената политическа партия за вота през юли, но е налице силно разделение по линия на ГЕРБ и анти-ГЕРБ: “Общата тенденция е, като че ли за повишаване на влиянието на т. нар. протестните партии за сметка на ГЕРБ, но това е отново с много уговорки”, посочи експертът. Според него и за БСП не се очаква по-висок резултат на извънредните избори. Още по темата в звуковия файл.

Start typing and press Enter to search