Богомил Николов: Развихме потребителска култура на търсене на най-евтиното

„Хората в България развиха потребителска култура на търсене на най-евтиното. Забелязваме това не само когато говорим за фалшиви стоки и ментета, а въобще. Много потребители гледат единствено цената.“ Това коментира в интервю за предаването „Преди всички“ Богомил Николов от Асоциация „Активни потребители“. Фалшивите стоки винаги разчитат на атрактивна цена, допълни Николов. По думите му когато е в пъти по-евтино, това е индикатор, че стоката няма как да е оригинална. Според данни на Службата на ЕС за интелектуална собственост българите купуват най-много фалшиви стоки. Онлайн аптеките са белязани със зелен знак – с кликване върху него трябва да се озовем на страницата на Министерството на здравеопазването и неговия списък с лицензирани аптеки, посочи още Николов. По думите му всяка друга оферта крие риск, защото най-вероятно ще пазаруваме от нерегламентиран търговец. Схемите за измами нямат край, постоянно се появяват нови и нови сюжети, отбеляза Богомил Николов. Според него важно е да можем да преценяваме риска. „Първи такъв индикатор е цената. Вторият е, че в по-голямата част от случаите ние сме търсени от тези т.нар. „търговци“, а не сме ги потърсили ние. Третият „златен“ индикатор е в съответствие с онази известна поговорка, че евтиното излиза скъпо или пък „звучи твърде хубаво, за да е истина“. В повечето случаи тези предложения наистина звучат много примамливо и това е сиренцето в капана.“ Цялото интервю слушайте в звуковия файл.

Start typing and press Enter to search