Чухте ли за Ева?

ЛЮБОПИТНО Чухте ли за Ева?

Първият в света дигитален хотелски рецепционист. Създаването й започна в началото на 2018 г. и ЕВА поставя началото на нова епоха в развитието на хотелиерството.

Какво може да прави тя?
Тя може да бъде обучена за няколко дни – съобразно вида и политиката на хотела. Освен че приема резервции и изпраща потвърждения, ЕВА предлага онлайн настаняване и онлайн заплащане на престоя, приема румсървис и различен тип запитвания от гостите на хотела. Приема резервации за ресторант и СПА услуги, предлага различни промоционални услуги. И не на последно място, ЕВА работи с туроператори, корпоративни клиенти и редовни ВИП гости на хотела.

Защо точно името ЕВА?
Кратко, запомнящо се глобално име! Все пак и първата жена в Библията се е казвала ЕВА.

Как дойде идеята за ЕВА и защо?
Идеята за ЕВА бе инспирирана от тревогата на хотелиерите, свързана с решаването на множество ежедневни задачи в хотела, свързани основно с максималното задоволяване на желанията на гостите. Използвайки най-новите технологии, ЕВА бе проектирана като съвършения рецепционист. 
Тя може да работи 24/7/365 и да е на мобилното устройство на госта, както и да комуникира с неопределен брой клиенти едновременно на различни езици.

Къде е ЕВА?
ЕВА е във Вашия смарт телефон или на Touch Screen поставен в хотела. Нейното бюро е уебсайта на хотела.

С какво ще е полезна ЕВА?
ЕВА ще бъде полезна на всички хотелиери по света, но може да бъде пригодена съобразно вида и нуждите на всеки конкретен хотел. Например, още преди гостът да се е настанил в хотела, ЕВА ще е свършила административната работа на рецепциониста като заплащане, потвърждаващи имейли и чек-ин информация. Така рецепционистът може да се съсредоточи върху госта и да му отдели достатъчно внимание, да прояви любезност, да му покаже стаята, да го разведе из хотела. Сега рецепционистите са ангажирани твърде много с административни отговорности и нямат възможност да отделят необходимото време, за да се почувстват гостите комфортно и добре обгрижени.

Как ЕВА се обучава за конкретен хотел?
Всеки хотел разполага с контролен панел, който се настройва за всеки хотел по отделно – системата може да се индивидуализира според вида и нуждите на хотела.

Защо хотелите се нуждаят от ЕВА?
ЕВА не е прищявка, а необходимост за всеки хотел – и не само за да задоволи всички нужди на гостите му. Тя ще се справя бързо и отлично със създаването на оферти към туроператори, корпоративни клинети, ВИП гости и дори сватбени оферти, тъй като навременната оферта е ключова за привиличането на бизнес.

ЕВА може ли да замести изцяло рецепциониста?
Имаме клиент в България, малък хотел, който в момента няма рецепционист и ще използва ЕВА за връзка с гостите си. Но идеята за ЕВА не е да измести човека зад рецепция, а да го направи по-полезен в отношението му към гостите на хотела, да може да отдели време за усмивка.

Какви са бъдещите Ви планове за развитие на ЕВА?
Технологиите са доста напреднали и ЕВА може да бъде по-активна, но ще изчакаме няколко месеца преди да пуснем допълнителните й възможности.

ЕВА ще има ли врагове?
Има вероятност да се появят организации, които са срещу изкуствения интелект и роботизацията, но най-важното е, че ЕВА ще бъде приета топло от хотелиерите. Един клиент ни каза наскоро “От кога Ви чакам!” Факт е, че има и голям недостиг на обучени кадри навсякъде по света.

Как ЕВА ще бъде възприемана от нейните колеги на рецепция?
И добре и зле! Зле – от онези хора в бранша, които във всеки екип са като вируси – с негативизъм и неувереност в себе си. А ще бъде пръв приятел на тези рецепционисти, които искат да обърнат желаното внимание на гостите и да изпълнят работните си ангажименти отлично.

ЕВА би ли заплашила работни места?
Ева със сигурност ще намали разходите на хотела, свързани с наемането на служители, но и ще направи съществуващия екип по-ефективен. Но на този етап няма да замени човешкия фактор изцяло.

ЕВА може ли да мисли?
Да, може. ЕВА може да мисли така, както иска да мисли нейният мениджър на хотела. Тя има редица алгоритми, според които взима решения, също както и ние хората.

Как един хотел може да си наеме ЕВА?
Процесът е доста лесен и гладък, а ние ръководим изцяло процедурата по въвеждането на ЕВА в работния процес на даден хотел. ЕВА е напълно достъпна за всеки един хотел и ценообразуването е съобразено с броя на наличните или предлаганите стаи.

Кой направи ЕВА?
Екип от хотелиери с международен опит и IT специалисти.

Само в България ли ще работи ЕВА?
Фирмата, която създаде ЕВА е базирана във Великобритания, но двамата й създатели са българи. Затова, единодушно бе взето решение ЕВА да стартира в България, но скоро ще заработи и в други държави. Първият хотел, който ни се довери и нае ЕВА е хотел Будапеща в София.


Няколко думи за създателите? 
Валентин Гаджонов е завършил университет във Великобритания – специалност “Оперативност и Менджмънт на Хотели”, управлявал е Мишлен ресторанти и хотели със завидни стандарти на обслужване във Великобритания.

Тодор Арабаджиев е завършил висше образование и магистратура по Туристически и Хотелиерски Мениджмънт в Лондон. Специализирал е в Judge Business School, University of Cambridge. Още по време на следването си, Тодор е работил във водещи бизнес хотели в Лондон, а в последните 10 години има собствен бизнес в сферата на човешките ресурси.

Популярни

Още теми...