Стресът, вредната храна, както и твърде бързият ритъм на живот могат да предизвикат появата на хипертонични признаци. Както е добре известно на хората, сърдечните заболявавния са основна причина за повишено кръвно в организма.

Medconsult.bg състави списък от десет продукта, които са полезни при високо кръвно налягане:

1.Грозде

Гроздето е едно от плодовете, което притежава укрепващо действие върху сърдечно-съдовата система. Консумацията му намалява холестеролът в кръвта и съставът й се подобрява.

2. Млечни продукти

Киселото мляко и другите млечни продукти съдържат много калций и полезни вещества, влияещи положително не само върху налягането, но като цяло върху здравето ни.

3. Чесън

При хората със сърдечно-съдови болести се препоръчва редовното присъствие на чесън в менюто.Той понижава холестерола и нормализира кръвообращението.

4. Банани

Съставът на бананите включва калий и магнезий, които ви позволяват да насищате мозъчните клетки с кислород и да нормализирате водно-солевия баланс. Всичко това спомага нормализирането на налягането на кръвта.

5. Слънчоглед

Слънчогледовите семена също влияят положително. Те съдържат витамин Е, протеин, фолиева киселина и фибри. Имайте предвид, че се препоръчва да се използват само несолени семена и то в ограничени количества.

6. Спанак

Спанакът е богат на антиоксиданти и пептиди. Тези вещества понижават холестерола и да привеждат вашето кръвно налягане в ред. Спанакът обаче бързо губи всичките полезни си свойства. Ето защо, опитайте се да не го съхранявате дълго време, като го консумирате възможно най-прясно.

7. Ябълки

Ябълките премахват лошия холестерол от тялото и пречистват кръвта, а също така съдържат фитонутриенти, които помагат за укрепване на сърцето. Само 1-2 ябълки на ден са достатъчни, за да нормализирате кръвното си налягане.

8. Шоколад

Тъмният шоколад, който съдържа поне 65 процента какао, влияе благоприятно върху сърдечно-съдовата ни система. Полезен е, защото съдържа минерали и витамини, които помагат за понижаване на кръвното налягане.

9. Семките на диня

Семена от диня могат да се консумират и също имат благоприятно влияние. Можете да смилате две супени лъжици семена, да добавите топла вода и да я оставите да се вари няколко часа. Получената тинктура трябва да се филтрира и пие по няколко супени лъжици всеки ден.

10. Бадеми

Бадемите съдържат много калий, понижаващ налягането на кръвта. Само имайте предвид, че трябва да ги консумирате в малки количества. Можете също да пиете бадемово мляко.

За да се стабилизира кръвното налягане, трябва функционалността на сърцето да се повиши. Така то по-добре ще изпомпва кръв, което ще намали натиска върху стените на артериите.

Изпочник https://medconsult.bg/