ФРАНЦИЯ ЩЕ СЕ БОРИ ЗА НОВ ЦИФРОВ ДАНЪК

НОВИНИФРАНЦИЯ ЩЕ СЕ БОРИ ЗА НОВ ЦИФРОВ ДАНЪК

Около 30 компании ще бъдат засегнати от данък върху цифровите гиганти, заяви в неделя френският финансов министър Бруно Льо Мьор.

Френският финансов министър ще представи законодателството тази седмица за 3% данък върху компаниите, включително Google, Facebook, Amazon, Apple, Uber, Airbnb, Booking.com и др.

Le Maire заяви, че данъкът е въпрос на „фискално правосъдие“, насочено към компании със световни цифрови приходи от поне 750 милиона евро (853 милиона долара) и приходи от френски повече от 25 милиона евро. Данъкът ще даде на френските данъчни власти около 500 млн. Евро годишно, добави той.

Данък върху приходите от реклама

Данъкът ще се прилага за комисионни, които интернет платформите начисляват върху продажбите, осъществени чрез тях, и на приходите от целенасочена реклама и продажбата на потребителски данни – но не и за директни продажби по интернет на потребителите.

Това ще означава, че Amazon печели пари като дигитален посредник между производител и клиент, но френският търговец на електроника Darty, който продава директно на клиенти, няма да го направи.

Очаква се законодателството да бъде представено на кабинета тази седмица, преди той да бъде пред парламента.

Движение срещу избягване на данъци

Франция заплаши да наложи данъка в отговор на разкритията, че технологичните гиганти използват сложни схеми за избягване на данъци, за да намалят задълженията си към отделните държави от ЕС. По-справедливите данъци също са ключово изискване за протестите на „жълтата жилетка“, наблюдавани в цяла Франция през последните три месеца.

Плановете на Европейския съюз за данъчно облагане на технологичните гиганти се сблъскаха през декември , поради изискването предложенията да бъдат единодушно одобрени в целия 28-членен блок. Германия е хладка към идеята , докато държавите-членки с ниски корпоративни данъчни ставки като Люксембург и Ирландия твърдо се противопоставят на предложението.

Интернет компаниите плащат по-малко данъци

Европейската комисия изчисли, че традиционните компании обикновено плащат около 23% данък върху печалбата, в сравнение с 8 до 9% за интернет фирми, някои от които плащат малко или никакво данъци.

В интервю за седмичното издание Journal du Dimanche главният изпълнителен директор на Carrefour Александър Бомпард призова да се сложи край на данъчния дисбаланс между фирмите с тухли и минохвъргачки като неговите и американските и китайските интернет платформи.

„Те изливат продуктите си на пазари, без дори да плащат данък добавена стойност, и почти никакъв друг данък, той е непоносим. На същия оборот те трябва да платят същия данък,“ каза той.

Информация: Ройтерс

Ако сте пропуснали:

Още теми...