Как чесънът да не вреди на стомаха ни?

 

Чесънът е много богат на хранителни вещества. Ползите от консумацията на чесън не са само кулинарни, но и здравословни.

Популярните ползи на чесъна, от здравословна гледна точка са:

  • убива бактериите;
  • понижава холестерола и кръвната захар;
  • предпазва от образуването на кръвни съсиреци;
  • защита срещу тумори и ракови заболявания.

 

Как да похапваме чесън, за да не вреди на стомаха?

Накълцан

Широко разпространено твърдение е, че когато чесъна е накълцан, това подобрява неговите здравословни свойства. Нарязването, накълцването или смачкването на чесъна увеличава количеството на алицин, който се съдържа в чесъна.

Алицинът е мощен антиоксидант.

Изчакайте преди да го готвите

Престояването на обеленият и нарязан чесън за около 5 -6 минути, преди да се добави в ястия или да се консумира суров е времето, в което се образува тази най-ценна негова съставка – алицин.

По този начин увеличаваме ползата от чесъна.Образно казано, оставяме го да се  „напълни“ с алицин.

Не преварявайте

Добавянето на чесъна при приготвяне на ястия трябва да се прави в последните 7-8 минути, за да съхраним здравословните свойства.
Готвенето на чесъна за дълъг период от време ще доведе до загуба на неговите мощни хранителни вещества.

Как да ядем чесън, за да не вреди на стомаха ни?

Най-добрият начин да се яде чесън е в суров вид, защото така е най-полезен, с най-големи здравословни ползи. Това обаче не трябва да се самоцелно и когато сте  много гладни. Чесънът трябва да се похапва задължително смесен с друга храна – картофи, хляб…

За да предпазите стомаха си, добре е скилидките са се намачкат преди ядене, за да подпомогнете храносмилането.

Суровият чесън приеман на гладно и самостоятелно, без да е смесен с друга храна може да причини дори язва. Една добра рецепта е приготвянето на салата Снежанка, тъй като чесънът е смесен с кисело мляко.

Един лесен начин,да предпазите стомаха си е да пасирате суровия чесън.

Как да ядем чесън, за да не вреди на стомаха ни?

Още за чесъна:

1. Чесънът има противораково действие и забавя разтежа на тумора.

2. Регулира високото кръвно. Подходящ е за консумация от хора и с високо и ниско кръвно, тъй като действието му е да регулира кръвното налягане.

3. Пикантната подправка е мощен имуностимулатор.

4. Чесънът чисти плаката от стените на кръвоносната ни система.

5. Регулира на нивата на кръвната захар.

6. Чесънчето съдържа много полезни витамини и минерали.

7. Яжте чесън при настинки и грипни състояния. Той убива вирусите.

8. Няколко скилидки чесън разреждат кръвта както аспирина.

9. Чесънът е природния антибиотик. Убива бактерии, вируси, гъбички. Изчиства тялото от токсини.

10. Перфектно действие при косопад. Слагайте в маски, масажирайте директно със скилидка чесът скалпа.

11. Отлично природно лекарство за вълнисти папагали (а вероятно и за други домашни любимци). Обелете и сварете 5 – 6 скилидки чесън в 200 гр. Вода. Нека този природен лек да поври десетина минути. След като истине сипете в поилката вместо вода. Нека малките пернати любимци да пият само това в продължение на пет дни. Всеки ден приготвяйте нова отвара.

12. Чесън се използва широко и в кулинарията – предястия, сосове, основни ястия и украса.

13. Изключително полезен е чесън, който вече е покълнал. В началото на пролетта, старият чесън започва да покълва. Не го изхвърляйте. Хапвайте от зелените кълнове, защото те са изключително полезни. А може и да си ги посадите в сандъче. Всяка скилидка по отделно през 1 – 2 сантиметра. Така скоро ще имате зелен, пресен чесън собствено производство.

Как да познаем българският чесън

Start typing and press Enter to search