Отслабване: Кога да пием вода?

ДИЕТИ и ФИТНЕС Отслабване: Кога да пием вода?

Сутрин, след като се събудите, преди закуска изпивайте 0.5 до 1 литър вода в зависимост от личното си тегло. Ако тежите до 75 кг – 0,5 лтр., а над 100 кг – 1 лтр. Цяла вечер организма се е дехидратирал и е необходимо да навакса водните си запаси. Принципа на пиене на вода е следния:

· 15 – 30 минути преди храна
· 2 часа след храна

Изключения от правилото водят до болести на стомаха и гастроинтестиналния тракт (ГИС). Така се случва поради факта, че водата приета по време на хранене (както и всички други напитки) разреждат стомашните сокове – пепсин и солна киселина. Приетата в стомаха храна вместо да започне да се разгражда от стомашните киселини, започва да гние (не се преработва).

Стомаха се подува, изпразването на съдържимото му към дуоденума (дванайсетопръстника) се забавя, което води до притискане на околните кръвоносни съдове (артерии и вени), сърце, вагусов нерв и диафрагма. Дишането се затруднява, което компенсаторно води до повишаване на пулса до патологично високи стойности 100 – 130 удара/минута.

Недообработена храната преминава нататък в червата, а метаболитите (продуктите от обмяната на веществата) се отлагат по стените на тънкото и дебелото черво под формата на токсична шлака. Тази шлака блокира дифузията (преминаването през чревната стена) на необходимите ни хранителни вещества и те не могат да достигнат до кръвта.

С указания горе режим на пиене на вода се привиква трудно и бавно, и затова е добре да използвате в преходния период ръчен часовник с таймер за обратно броене (след храна, настроен на 2 часа) и хронометър (преди храна) за отмерване на 15 – 30 минути.

В крайна сметка пиенето на вода по този начин става естествена необходимост и навик.

Галя Иванова

Още теми...