Колко похарчиха партиите за медийно отразяване преди изборите

НОВИНИКолко похарчиха партиите за медийно отразяване преди изборите

Над 4 милиона лева са похарчили участниците в предстоящия парламентарен вот за медийно отразяване. Това сочат данни на Института за развитие на публичната среда. По всяка вероятност епидемичната ситуация е едно от обясненията, друго може да се търси в увеличените цени за реклама в медиите, обясни в интервю за предаването „Преди всички“ Диана Ефтимова от екипа на института. В рамките на предизборната кампания Институтът за развитие на публичната среда е наблюдавал 40 национални и регионални медии – телевизии, радиостанции, сайтове и агенции. Две от медиите са обявили договори за безвъзмездно отразяване – това са телевизиите „Евроком“ и „Алфа“. Най-много средства са вложили в предизборната кампания партиите от управляващата коалиция – коалицията Воля-НФСБ, следвани от ВМРО и ГЕРБ, сочат данните от мониторинга. Най-предпочитаните медии са големите телевизии. „Което показва, че залагат участниците в кампанията на медии с широк обхват, голяма аудитория“, отбеляза Ефтимова. При средствата, които партиите получават като дарения, се регистрират най-много приходи от физически лица – около 1000 направени дарения на обща стойност близо 1 100 000 лева. „Тук отново основни приходи регистрират от патриотичната формация ВМРО и коалицията Воля-НФСБ. Докато при ВМРО даренията са над 600 на брой, при Воля-НФСБ цялата сума 281 000 лева е дарена от един-единствен техен крупен дарител в рамките на четири вноски“, поясни Диана Ефтимова.Сумите, които са вложени в кампанията на политическите субекти в социалните мрежи, са по-ниски от тези за електронните и печатни медии, сочат още наблюденията на експертите от Института за развитие на публичната среда. „Интересен факт е, че във Фейсбук рекламата протича не толкова през основните партийни страници или страниците на лидерите на съответните формации, а през лични страници на кандидатите.“Повече по темата ще научите от звуковия файл.

Ако сте пропуснали:

Още теми...