КОЯ Е МАЯ АНДРЕЕВА, КОЯТО Е ТРЯБВАЛО ДА ПОЛУЧИ 1,5 МЛН. ЕВРО ЗА ТАНКЕРА “БАДР”?

АСПЕКТ КОЯ Е МАЯ АНДРЕЕВА, КОЯТО Е ТРЯБВАЛО ДА ПОЛУЧИ 1,5 МЛН. ЕВРО...

В редица материали в медиите е широко обсъждан скандалът с отвлечения либийски танкер „БАДР“. В тази пиратска сага, заради която България бе обвинена от ООН, че действа като пират, наред с „известните“ на обществото Николайчо Гигов (оръжеен търговец), Димитър Борисов с прякор „Гърнето“ (съсобственик на „Титан“ и на „Булгаргеомин“) и евродепутата Емил Радев, в журналистическото разследване на сайта „Биволъ“ се споменава името на Мая Андреева в частта „Консултация с мирис на рекет“:

„Те предложиха, през Мая Андреева, консултантско споразумение, според което GNMTC трябва да плати 4,5 милиона евро, за да се освободи кораба. Една част от сумата – 1,5 милиона, щяха да бъдат невъзвръщаеми при всякакви обстоятелства, независимо дали е успешен или е провал, а другата част от плащането се предполагаше да бъдат платени след освобождаването на кораба. Разбира се, такъв консултантски договор за 1,5 милиона е безумен, нереален, и ние отхвърлихме изцяло предложението и веднага уведомихме Мая Андреева с официален имейл. Тя е лицето, което работи тясно с г-н Радев, мисля, че е негов съдружник. Доколкото разбирам тя е тясно свързана и с българското правителство в областта на транспорта.”

Според оскъдната информация, която има за Мая Андреева, тя е родена през 1982 г. Завършва право и е адвокат на свободна практика. От 2017 е в съвета на директорите на „Летище София“ ЕАД. Била е заместник-председател на ЦИК в периода 2011- 2014 и собственик на фирма „Блек Сий Консулт“ ЕООД преди повече от 10 години.

Седалището на „Блек Сий Консулт“ ЕООД според регистрацията и Google се намира в тази къща в гр. Варна:

Споменаванията и́ в публичното пространство са свързани основно със съмнителни назначения и сделки в качеството ѝ на близък сътрудник и протеже на евродепутата Емил Радев от ГЕРБ. Официално двамата се познават от това, че били споделяли съседни адвокатски офиси във Варна през 2010. По сайтове и форуми се говори за връзката им при назначенията на Андреева в ЦИК и в „Летище София“ и посредничеството ѝ при преговорите за танкера „БАДР“ с GNMTC, които е трябвало да платят 4,5 милиона евро за освобождаване на кораба. Една част от сумата – 1,5 милиона, са щели да бъдат невъзвръщаеми при всякакви обстоятелства, независимо дали опитът е успешен, или е провал, а другата част от плащането – да бъдат платени след освобождаването на кораба.

В интернет за нея има оскъдна информация и почти никакви снимки. Изреждаме само намереното, колкото и малко да е то.

Януари 2008 г. – Вписана е във Варненската адвокатска колегия.

Юли 2009 г. – Основава „Блек Сий Консулт“ ЕООД. През март 2011 г. я прехвърля на Тодор Гогов.

Април 2011 г. – Със съдействието на Емил Радев, Мая Андреева, едва на 29 години и с едва няколко години трудов стаж, е назначена за заместник-председател на ЦИК.

Повече по темата от Mediapool.bg: Депутатът от ГЕРБ „нагласи“ в ЦИК съквартирантка по офис

През март 2014 г. е освободена от ЦИК, според протоколи от заседанието – по нейна молба.

В периода 2014-2017 Андреева възобновява адвокатската си практика. Споменавана е покрай лансирането ѝ във варненските общински фирми – описвана е като полуофициален представител на интересите на Емил Радев и ГЕРБ във Варна, например при предизвикалата протести смяна на прокуриста на общинската фирма „Пазари“ ЕАД – Varnautre.bg: Превратът в „Пазари“ – малко предистория

 „…на 7 март, докато законният и неосвободен от длъжност прокурист на фирмата Владимир Михалчев е в отпуск, в сградата на администрацията влизат новите бордоваци, които запечатват кабинета му. Те са предвождани от адвокат Мая Андреева от кантората на евродепутата Емил Радев. Засега не е ясно в качеството си на каква г-жа Андреева започва да изисква документи от служителите и списък с ЕГН-та на работещите в „Пазари“ ЕАД. “

Мая Анреева (вдясно)

Май 2017 г. – Андреева е назначена в съвета на директорите на „Летище София“. Коментарите на това назначение са, че е типична „калинка“. Не стават ясни нито професионалните и́ квалификации, нито дали притежава нужните мениджърски способности. Повече в Banker.bg: Рокади на директна предавка.

 „Другото попълнение в съвета на директорите (на Летище София) е варненската адвокатка на свободна практика Мая Андреева. Според клюките в бранша Андреева отдавна е лансирана от ГЕРБ като юрист в общинските фирми във Варна и нито издигането й в ЦИК, нито сегашното й назначение са изненадали някого в морската столица.“

Октомври 2018 г. – Според декларацията ѝ пред КПКОНПИ няма собственост в търговски дружества. Има ипотечен кредит в ДСК в размер на 40 хил. евро.

Декември 2018 г. – Мая Андреева се споменава като част от борда на директорите на „Летище София“, които са си раздали по 50 хиляди лева бонус, въпреки че дружеството е сключвало скандално неизгодни сделки. Повече в Offnews.bg – Шефът на Летище София харизa бизнеса на безмитните магазини на гаражна фирма

„Въпреки изброените и още не малко други скандали, летищното ръководство е видимо доволно от своята дейност. Например източници довериха, че летищният борд на директорите (Владимир Рапонджиев, Ася Иванова и Мая Андреева) тихомълком си е гласувал коледни премии от по 50 000 лева.“

Юли 2019 г. – В разследване на „Биволъ“, Мая Андреева е упомената като лицето, което „работи тясно с Емил Радев“ по преговори, които Емил Радев водил с либийски представители за освобождаване на танкера „БАДР“. Твърди се, че за консултантските услуги на Радев и Андреева са искани 1,5 млн. евро, независимо от изхода от преговорите.

Обобщение тук – Fakti.bg – Евродепутатът Емил Радев искал €4,5 милиона от либийците заосвобождаването на танкера БАДР

Декември 2019 г. – В „Държавен вестник“ Мая Андреева Андреева е посочена като действащ през 2020 г. адвокат.

От май 2017 г. досега е третият член на борда на директорите на „Летище София“.

 

източник Терминал 3

АКО СТЕ ПРОПУСНАЛИ

70 семейства на ученици в СУЕЕ – Русе са предпочели децата им да продължат да учат дистанционно

От днес учениците в Русенско се връщат в клас. Изключение правят само децата от 5, 6 и 7 клас от училищата на територията на община Русе, които ще продължат да се обучават онлайн. Засега в Средното училище по европейски...

ВМРО: Евентуален локдаун заради COVID-19 ще нанесе големи икономически щети

Ако в България се стигне до локдаун, ще бъдат нанесени големи икономически щети. Това заяви пред камерата на телевизия КИС 13 в Русе заместник-председателят на ВМРО и съпредседател на парламентарната група на "Обединени патриоти" Искрен Веселинов. Според него би...

Пациент в критично състояние в лабиринта на здравната система

В края на миналата седмица, във фаталния съботен ден, когато 36-годишен мъж почина в Бургас, след като четири часа различни болници отказаха да го приемат за лечение на тежка бронхопневмония, а по-късно се оказва, че е и с коронавирус, друг мъж - на 78 години, се сблъска с абсурдите на системата. В тежко състояние с Covid-19 Георги Георгиев и неговият син Явор преживяват кошмарна нощ. 

Първите грипоподобни симптоми - температура и кашлица, се появили на 11 ноември. Личният лекар на Георги Георгиев му предписал лекарства за сваляне на температурата и сироп за кашлица. Три дни по-късно той отишъл на преглед. Направена му е и рентгенова снимка, която показва остър бронхит. Георги започнал  да пие първия антибиотик. Температурата обаче продължавала да се вдига. Седмица след първите симптоми той отишъл на изследване с PCR, а личният му лекар го посъветвал да се прегледа и при пулмолог. И тук семейството се сблъсква с първия абсурд. 

Тестът, направен на 78-годишния мъж, се оказал положителен. Предписали му нов антибиотик. Междувременно прахчето за сваляне на температурата спряло да действа и по съвет на лекари той започнал да пие капки хексалгин, които единствено успели да му повлияят. В сряда вече състоянието му рязко се влошило и семейството и извикало за първи път линейка и се сблъскало с абсурдите на системата. 

Климентин Милчев е шофьорът на линейката, която транспортирала Георгиев до Covid отделението на болницата в Свети Влас. Това станало по време на тежко дежурство в съботния ден. 180 са били тогава обажданията, получени в Спешния център за тежко болни. Но защо линейките продължават като туристическа агенция да разхождат от болница в болница хората в тежко състояние, когато в Бургас беше създадена единна информационна система, информираща къде има свободни легла и защо се налага медицинските екипи от линейките да се карат непрекъснато с лекарите в Covid отделенията пак абсурди? 

Репортаж на Даниела Костадинова в в предаването "12+3" можете да чуете от звуковия файл. 

- реклама -

ОЩЕ

70 семейства на ученици в СУЕЕ – Русе са предпочели децата им да продължат да учат дистанционно

От днес учениците в Русенско се връщат в клас. Изключение правят само децата от 5, 6 и 7 клас от училищата на...

ВМРО: Евентуален локдаун заради COVID-19 ще нанесе големи икономически щети

Ако в България се стигне до локдаун, ще бъдат нанесени големи икономически щети. Това заяви пред камерата на телевизия КИС 13 в...

Пациент в критично състояние в лабиринта на здравната система

В края на миналата седмица, във фаталния съботен ден, когато 36-годишен мъж почина в Бургас, след като четири часа различни болници отказаха да го приемат за лечение на тежка бронхопневмония, а по-късно се оказва, че е и с коронавирус, друг мъж - на 78 години, се сблъска с абсурдите на системата. В тежко състояние с Covid-19 Георги Георгиев и неговият син Явор преживяват кошмарна нощ. 

Първите грипоподобни симптоми - температура и кашлица, се появили на 11 ноември. Личният лекар на Георги Георгиев му предписал лекарства за сваляне на температурата и сироп за кашлица. Три дни по-късно той отишъл на преглед. Направена му е и рентгенова снимка, която показва остър бронхит. Георги започнал  да пие първия антибиотик. Температурата обаче продължавала да се вдига. Седмица след първите симптоми той отишъл на изследване с PCR, а личният му лекар го посъветвал да се прегледа и при пулмолог. И тук семейството се сблъсква с първия абсурд. 

Тестът, направен на 78-годишния мъж, се оказал положителен. Предписали му нов антибиотик. Междувременно прахчето за сваляне на температурата спряло да действа и по съвет на лекари той започнал да пие капки хексалгин, които единствено успели да му повлияят. В сряда вече състоянието му рязко се влошило и семейството и извикало за първи път линейка и се сблъскало с абсурдите на системата. 

Климентин Милчев е шофьорът на линейката, която транспортирала Георгиев до Covid отделението на болницата в Свети Влас. Това станало по време на тежко дежурство в съботния ден. 180 са били тогава обажданията, получени в Спешния център за тежко болни. Но защо линейките продължават като туристическа агенция да разхождат от болница в болница хората в тежко състояние, когато в Бургас беше създадена единна информационна система, информираща къде има свободни легла и защо се налага медицинските екипи от линейките да се карат непрекъснато с лекарите в Covid отделенията пак абсурди? 

Репортаж на Даниела Костадинова в в предаването "12+3" можете да чуете от звуковия файл. 

Европроцедура срещу 23 страни, сред които България, заради аудиовизуалното съдържание

Европейската комисия задейства процедура срещу 23 страни от ЕС, сред които и България, заради това, че не са въвели в законодателството си директивата за аудиовизуалното съдържание.

Новите правила на ЕС целят създаването на регулаторна рамка, подходяща за дигиталната епоха, която да доведе до по-безопасен, справедлив и разнообразен аудиовизуален пейзаж, подчертават от Еврокомисията.

Оттам добавят, че те подсилват защитата на зрителите, особено на най-уязвимите като малолетни, а също така разширяват обхвата на правилата за реч на омразата във видео платформите, насърчават културното разнообразие в аудиовизуалните медии и същевременно въвеждат за първи път нови изисквания за независимост за регулаторите на националните медии, както и предпазни механизми за плурализма на медиите.

Едва четири страни членки са приложили директивата в своите законодателства - Дания, Унгария, Нидерландия и Швеция, подчертават от Комисията.

Държавите, до които са изпратени уведомителните писма, имат срок от два месеца, за да дадат своя отговор.