Павел Веснаков: Важно е да се разказват историите на малките хора

НОВИНИПавел Веснаков: Важно е да се разказват историите на малките хора

Българският филм “Уроци по немски” на Павел Веснаков получи специалната награда на международното жури на „София Филм Фест“, както и наградата на международната критика. “Беше много дълго правенето на филма и самият процес се проточи адски много заради редица административни проблеми. Не се бях отказал, но по-скоро се бях променил много като човек, когато настъпи момента на правене на филма. И тази промяна по някакъв начин се отрази на сценария, на историята, на самата идея и аз дълго време се съмнявах дали това е за добро. Не можех да преценя, но в крайна сметка от дистанцията на времето си давам сметка, че колкото и негативно да беше това чакане, е било за доброто на филма“, каза в предаването „Графити по въздуха“ Павел Веснаков, режисьор и сценарист на филма. В предаването „Графити по въздуха“ той подчерта: “В крайните квартали са фокусирани съдбите на много хора, които ги чувствам близки до себе си и които припознавам като свои собствени, това е място, от което аз самия съм произлязъл” „Според мен е важно да се разказват историите на малките хора, които са незабележими в ежедневието, в което водим  и нямат никаква обществено значима стойност в обществото, в което се намираме, но вглеждайки се във всяка една такава история можем да си извадим изводи за по-голямата картина, която ни заобикаля социално и затова е важно тези истории да стигат до голям екран и да бъдат разглеждани в детайли, защото всички тези ежедневни случки те са адски прости – могат да бъдат разказани с едно две изречения, но вглеждайки се в детайли те носят психологическа дълбочина и са много благодатни за разглеждане в драматургична и художествена форма“. Павел Веснаков подчерта, че общуването с актьорите е сложен процес. „Работата между режисьора и актьорите е винаги трудна и много несигурна, защото и за нея няма формула или няма път, при който да си кажеш, ако нещо не се получава все пак имам този резервен вариант, при който знам, че каквото и да стане все пак всичко ще стане окей. Работата с актьорите е винаги на ръба на провала. Всичко е винаги заложено на карта – или нещата се получават много емоционално, истински или нищо не се получава“. Цялото интервю можете да чуете в звуковия файл.

Ако сте пропуснали:

Още теми...