Ползите на магнезия

Магнезият е четвъртият най-разпространен минерал в човешкото тяло. Той играе няколко важни роли за здравето на тялото и мозъка ни.

Кои са някои от ползите на магнезия?

Магнезият участва в стотици биохимични реакции в тялото

Магнезият е минерал, който се открива в земята, морето, растенията, животните и хората. Около 60% от магнезий в тялото се намира в костите, а останалата част е в мускулите, меките тъкани, включително кръвта. Всъщност всяка клетка в тялото го съдържа и се нуждае от него, за да функционира. Една от основните роли на магнезия е да действа като кофактор или “помощна молекула” в биохимичните реакции.

Всъщност той участва в повече от 600 реакции във вашето тяло, включително:

• Създаване на енергия: помага да се преобразува храната в енергия.
• Образуване на протеини: подпомага създаването на нови протеини от аминокиселини.
• Помага за създаването и възстановяването на ДНК.
• Мускулни движения: част е от свиването и отпускането на мускулите.
• Регулация на нервната система: Помага за регулиране на невротрансмитерите, които изпращат съобщения в мозъка и нервната система.

Проучвания обаче сочат, че около 50% от хората в САЩ и Европа получават по-малко от препоръчителното дневно количество магнезий.

Магнезият се бори с депресията

Магнезият играе критична роля в работата на мозъка и настроението, а ниските нива са свързани с повишен риск от депресия. Изследвания установяват, че хората на възраст под 65 години с най-нисък прием на магнезий са с 22% по-голям риск от депресия. Някои експерти смятат, че ниското съдържание на магнезий в съвременната храна може да причини много случаи на депресия и психични заболявания.

Магнезият спомагаза понижаването на кръвното налягане

Проучванията показват, че приемането на магнезий може да понижи кръвното налягане. Тези ползи обаче могат да се появят само при хора с високо кръвно налягане.
Магнезият  понижава кръвното налягане при хора с високо кръвно налягане, но не оказва влияние върху тези с нормални нива.

Има противовъзпалителни ползи

Ниският прием на магнезий е свързан с хронично възпаление, което е един от двигателите на стареенето, затлъстяването и хроничните заболявания. В едно проучване е установено, че децата с най-ниски нива на магнезий в кръвта имат най-високите нива на CRP за възпаление. Също при тях се отчитат по-високи нива на кръвна захар, инсулин и триглицериди. Магнезиевите добавки могат да намалят CRP и други маркери на възпалението при възрастни хора, хора с наднормено тегло и такива с предиабет. По същия начин храните с високо съдържание на магнезий – като тлъста риба и тъмен шоколад – могат да намалят възпалението.

Магнезият подобрява симптомите на ПМС

Предменструалният синдром (ПМС) е едно от най-често срещаните разстройства сред жените в детеродна възраст. Неговите симптоми включват задържане на вода, коремни спазми, умора и раздразнителност. Интересно е, че магнезият е показал, че подобрява настроението, намалява задържането на вода и други симптоми при жени с ПМС

Хранителни източници

Следните храни са добри за отлични източници на магнезий:

  • Тиквени семки
    • Спанак, варен
    • Тъмен шоколад
    • Черен боб
    • Киноа, варена
    • Бадеми
    • Кашу
    • Скумрия
    • Авокадо
    • Сьомга

- РЕКЛАМА - евтин куриер