За трета поредна година инициативата Teaching Alpha стартира номинации за иновативни български учители и практики.

Кампанията започва с леко закъснение, поради непредвидените обстоятелства в страната, но според инициаторите, точно сега най-ярко биха се изразили успешните начини за модерно обучение.

„Кризата в последните седмици изправя образованието пред истинско предизвикателство- споделя Георги Василев, един от основателите на Teaching Alpha-  Във времена като тези, когато ситуацията ни тества до краен предел, е още по-важно да сме подготвени за следващата стъпка в образователния процес и иновациите, които учителите предприемат.“

 Номинациите за преподаватели, успели  да внедрят иновативни практики и методи в своите часове, се приемат до 24 май. Всеки ученик или родител може да предложи име и да даде кратка обосновка на това, защо посочва съответния учител, чрез специалната форма за попълване на сайта www.teachingalpha.org

 От всички предложения, след подробно проучване и обсъждане, екипът на Teaching Alpha ще селектира и финалистите за 2020 г., чиито методи са различни, по-продуктивни и успешни. Te ще бъдат наградени на 15 септември- първият учебен ден от новата 20/21 учебна година.

Припомняме, че в миналото издание на кампанията се излъчиха двама учители, с работещ иновативен подход:

Хортензия Морозова- ОУ „Неофит Рилски“- с. Обнова https://teachingalpha.org/hortenzia-morozova-finalist-teaching-alpha

и Калинка Русалова- ОУ „Васил Левски“- гр. Пловдив https://teachingalpha.org/kalinka-rusalova-finalist-teaching-alpha

А през 2018 г. отличените учители бяха трима:

Зорница Велинова- 91 Немска езикова гимназия
“Проф. Константин Гълъбов”- гр. София

https://teachingalpha.org/zornica-velinova-uchitel-teaching-alpha

Чавдар Тошков- МГ „Гео Милев“- гр. Плевен

https://teachingalpha.org/chavdar-toshkov-finalist-teaching-alpha

Елка Колева- ОУ „Васил Левски“ – гр. Разград

https://teachingalpha.org/elka-koleva-teaching-alpha-2018

Teacing Alpha

Teaching Alpha е проект създаден от група ентусиасти- страстни привърженици на адекватното образование и навлизането на иновациите в него. Проектът се издържа от лични средства, предоставени от членове на екипа. Идеята на инициативата е да поощрява добрите практики в държавното училище и да открие и награди учители, осъзнали нуждата от нововъведения в образователния процес.

Създателите на Teaching Alpha разбират, че  една от причините българското образование да не се развива в позитивна посока е неадаптираният процес към новите поколения. Така наречените „алфа деца“, родени след 2010 г.,   имат съвсем други потребности и начин на мислене, асимилират информацията по различен начин. Учителите са модерните рицари, които всекидневно, в класните стаи, би трябвало да разработят и приложат адекватни образователни иновации, за да сме готови за по- ефективното обучение на тези деца.  И когато учениците са ангажирани адекватно и усвояването на учебния материал е ползотворно, си заслужава техните учители да получат по-голяма видимост, а методът им- споделен пред повече хора.  

Смисълът в ежегодната награда е от една страна да стимулира иновативните учители да продължават да прилагат своите методи и разбирания, а от друга –  да популяризира внедрените иновативни и успешни практики на обучение сред техни колеги с цел използването им в по-голям мащаб.

- РЕКЛАМА - евтин куриер