Юлиян Петров: Имаме добро онлайн обучение, но цената е прегаряне на учителите

НОВИНИЮлиян Петров: Имаме добро онлайн обучение, но цената е прегаряне на учителите

В момента имаме много добро обучение от разстояние, но това струваше голямо прегаряне на учители и директори в системата, каза в интервю за БНР Юлиян Петров от Синдикат „Образование“ към КТ „Подкрепа“. Преди изборите синдикатът отправя към политическите партии свой списък с предложения за промени в образователната система.  „Очакваме от българското образование куп нови неща. Всички тези нови политики, тези иновации, това, което очакваме да видим – различното в училище, в образователната институция, в детската градина, трябва да се финансира по европейски формат, не по български“, коментира Петров в предаването „Преди всички“. По думите му само увеличението от учителските заплати не е достатъчно. За да има привличане и задържане на млади преподаватели в училище, е необходимо да се разработи комплекс от инструменти. В момента в синдиката правят проучване колко млади учители са излезли от системата за последните пет години, когато е трябвало да бъдат интегрирани. Относно предложението за втора категория труд за учителите Юлиян Петров посочи, че „дори преди 50 години учителят не е работил 4 часа“, а по време на дистанционното обучение работните часове дневно стигали до 12 заради подготовката на преподавателите за работа в нова среда. Извън 6-те часа, които трябва да вземе с учениците, учителят има още куп задължения, допълни той. От Синдикат „Образование“ смятат, че ако се приеме философията за подкрепа на учителите с комплекс от мерки, пари ще се намерят. Синдикалистите предлагат например след всеки 4 отработени години, петата да бъде използвана от учителя като платен отпуск и да се използва за рехабилитация. По темата за премахването на националното външно оценяване след 4 клас Петров поясни, че у нас „учениците минават по някаква бърза писта между 1 и 4 клас“ и каквото е да са усвоили от учебния материал, преминават в пети. „Това е голям дефицит, голяма загуба, голямо несъвършенство на началния етап в училище.“ Юлиян Петров акцентира върху голямото натоварване на учениците и върху това, че каквото и да се говори за облекчаване на учебното съдържание, „това не се случва поради различни академични влияния“. „Малко прекаляваме с обема знания“, посочи още Петров. Според Юлиян Петров кризата с коронавируса през последната година ако не е генерирала конкретно нови идеи за образователни политики, то е катализирала някои от старите. Цялото интервю слушайте в звуковия файл.  

Ако сте пропуснали:

Още теми...