За бягането и тичането с Runner.bg

Някои бягат от себе си, други тичат, за да се намерят

Със сигурност човекът не е единственото животно, което бяга без да го гонят, както се твърди. Но е сред малкото, които карат колело и единственото, което кара автомобил. Да не говорим за обичая от последните десетилетия да си слага „скоба” на автомобила, за да не може да го кара. Една, не много долюбвана от столичани, организация – Центърът за градска мобилност изненада в края на спетмеври  с предизвикателството „Дай почивка на автомобила“, което се осъществява чрез иновативното приложение Cardio Athletic. Всеки участник може да избира между опциите „Ходене“ и „Колоездене“ и в рамките на месец да измине съответно 80км пеша или 150км с колело из София, а за най-добрите ще получат награди от партньори на инициативата. Въпреки променливите климатични прогнози, идеята срещна много последователи и по този повод потърсихме Елена Русева – съосновател на мобилното приложение Cardio Athletic, за да ни разкаже повече.

Елена Русева е основател и на един от двигателите за популяризирането на любителското бягане у нас – уеб порталът Runner.bg. Създава сайта още през 2013 г. с идеята да разпространи сред повече хора бягането за здраве. Тя самата е любител бегач и е участвала многократно в състезанията по бягане в България. Определя бягането като чудесен спорт за всеки човек и от там мотото на Runner.bg е “Бъди Runner – защото бягането е спорт за всеки”. Днес това е един от най-четените български сайтове, посветен на техниките на бягане, тренировки и мотивация за бягане.

Cardio Athletic (https://www.facebook.com/cardioathletic) е аплкация, която записва бягане, ходене и колоездене, като съвместява в себе си спортни предизвикателства и игри, от които потребителите му могат да печелят награди. Това е първото приложение с подобна концепция у нас – то превръща физическата активност на потребителите си в награди, отстъпки и виртуални койнове.

С какво е различно мобилното приложение Cardio Athletic от останалите приложения за записване на тренировки?
Cardio Athletic е първото българско мобилно приложение, което превръща ходенето, бягането и колоезденето в реални продукти, отстъпки и виртуални койнове.
Прави така популярния на запад gamification на физическата активност на открито. Заедно с партньорите ми, вложихме много енергия и ентусиазъм, за да създадем това иновативно мобилно приложение, чието най-важна цел е да мотивира повече хора да спортуват. А по време на пандемия и социална изолация, спортът може да се окаже едно от основните неща, които ни поддържат в добро физическо и психическо състояние – особено спортът на открито.
Затова заложихме на бягането (моето любимо, разбира се), колоезденето и ходенето (което пък всеки го може).
Записвайки някоя от тези активности с Cardio Athletic, потребителите трупат койнове във виртуалния си портфейл в апп-а, които след това могат да заменят за различни награди, осигурени от нашите корпоративни партньори. Участвайки и в някоя от игрите на наши партньори, също печелят отстъпки, продукти и услуги.
Всеки може да си свали Cardio Athletic – то е свободно и напълно безплатно за своите потребители. Линкове към апп сторовете може да намерите на CardioAthletic.com.
В момента активно набираме корпоративни партньори, които биха предоставили награди за своите клиенти или служители, ако спортуват. А за фирмите това е креативен PR, чудесен начин за поемане на социалната отговорност и маркетинг в едно.
Ако някой има интерес към партньорство или смята, че приложението би могло да е интересно за фирмата, в която работи – да ме намери.

Как се появи идеята за Cardio Athletic?

  1. Cardio Athletic е естествено продължение на страстта ми към бягането и Runner.bg. Дълго време мечтаех да направя първото българско мобилно приложение за бягане и миналата година успях да събера подходящия екип и да превърна мечтата си в реалност. В процеса на разработката идеята се изменяше и подобряваше. Решихме, освен бягането, да включим и ходене и колоездене, т.е. почти всички кардио тренировки на открито, за да е възможно най-всеобхватно. По този начин разширихме кръга от потенциални потребители – не всеки обича да бяга или да кара колело, но всеки ходи. Знаейки, че българите са с най-ниската спортна активност в Европа, търсихме начин, с който да стимулираме физическата им активност – какво по-добро от награди и намаления. Все повече фирми обръщат внимание на здравословното състояние на служителите и клиентите си и искат да подкрепят инициативи, свързани с подобряването на здравето, затова вярвам, че много фирми биха ни подкрепили.

Като жена предприемач усети ли някакви трудности?

Осъществяването на такава идея е трудно – нужни са време, енергия, добър екип и средства. Осигурих всичко това за проекта – отказах се от сигурна и престижна работа в банка и се отдадох изцяло на разработката на Cardio Athletic. Но, за да се развие в по-големи мащаби вече е нужна подкрепа от външни инвеститори. След няколко срещи с потенциални такива усетих скептицизма им към новостите и донякъде несериозното отношение към младите жени с идеи. Надявам се да открием скоро подходящите партньори, защото вярвам, че проектът ни е с голям потенциал.
Вече зад нас застанаха Столична община и Центърът за градска мобилност, като тяхното доверие е голямо признание за нас и показва тяхната иновативност. С тях предоставяме възможност на потребителите си да участват в едномесечно предизвикателство за изминаване на определени километри пеш и с колело в подкрепа на устойчивата градска мобилност и здравословния начин на живот. Пример, който ще се радваме да бъде последван от другите общини в България. А защо да не мислим и за една национална инициатива.

Start typing and press Enter to search